Friday, August 28, 2009

alhamdulillah dah seminggu dah kita berpuasa rase kejap je...syukur sekali ag setakat ari ni puasa aku x de masalah(x tinggal ag la)mintak2 taun ni penuh lah pose aku ni..ari ni rase rajin lak teringin nak makan laksam,ni pertama kali buat,x sangka plak menjadi,selama ni mak je yang buat.sebut pasal mak lak terasa rindu laa nak bukak pose sama.dah lah sekarang ni mak asyik x sihat je .danish lak skg ni tdo lewat je..jenuh mummy nak bangun bersahur...

Monday, August 24, 2009

danish..oh danish

alhamdulillah..akhirnye pat gak update ni..akhir2 ni sibuk semacam je..bukan pe,dok layan danish ni..makin besar maunye nak suh org layan di 24jam lak..nak mandi pun x sempat(mandi gak laa..)semalam lak pat belajar benda baru...mula pandai menjerit,lau lambat angkat maunye pasang home theather dia..tdo lak kul 3pagi,x terjaga mummy nak bersahur..dah lah ade gastrik tapi tetap puasa selagi mampu,cuma monyok ckit x bertenaga.skg ni dah pandai senyum2 kat kamera ah..lau dulu lau nk ambik gambar je,cam serius je muka dia ...

Friday, August 21, 2009

BeautifuL BaBy SearCh ContesT " LOOking fOr BeautifuL PRINCE & PrInCeSSaduh...pandai dak aku ni nak buat semua ni...aku ni baru je lam blog,bukannye arif sangat bab nk buat semua ni,ku cuba lak godek2 gak biar jadi walau memakan masa yg lama..akan ku usha demi anakku danish ni...berpinar2 gak mata ni nak siapkan ni..hehe..ya lah budak baru belajar.. :)
ni lak gambar danish yg kiut miut ni...aduh perasan lak mummynye..hehe
Nama anak:Danish Ieyman Hakim Low Bin Mohamad Loqman Hakim Low

Umur anak:4 bulan(gambar ni lak masa 3bulan)

gambar ni di ambil masa aku nak tukarkan pampers danish,masa ni lak dia x dok diam,aku lak cuba pujuk dia..tu yg tersentum manja2 gitu..
and..gambar ngan mummy lak ni...di ambil masa lam perjalanan nk balik umah popoo@nenek

danish dah 4bulan

semalam genap 4bulan dah anak mummy.alhamdulillah anak mummy membesar dgn sihat..skg ni makin aktip lak...lum meniarap ag..leh angkat kepala lak nak je dia bangun lau pegang tgn dia.kau lah penyeri hidup mummy n papa.

puasa menjelang tiba

rasa cepat je masa berlalu..baru je puasa taun lepas abis.taun ni aku sambut puasa ngn danish,risau gak leh x aku puasa penuh ni..ya lah aku lak ade gasterik lak..bf danish lak.aku mohon aku diberi kekuatan menjalani ibadah puasa cukup sebulan.mak aku lak ajak balik kampung puasa sana...tolong dia bt kuih nk jual..sambil leh dia tengok2kan danish tu.sebenarnye mak aku risau aku x sempat nak sahur...takut x leh bangun...

Sunday, August 16, 2009

rajin lak..

dah lama aku x buat kuih@kek ni semenjak ade danish ni..ya lah mana ade masa nk buat smua ni..silap2 dok pukul telur nk bt kek lak si danish lak meragam..x ke nayanye kek aku tu...
ari ni lak terasa rajin sangat wat le puding belang...amik kt MYR..utk makan malam lak buat le ayam cornflake..

Friday, August 14, 2009

berjaga....

Pagi2 dah nak sembang2,bukan main kuat ag sorenye...dah lah tdo jap je..nak je main2..ya lah mungkin danish nk masuk 4 bulan tu lah jadual pun dah beralih...skg ni dah kul 1pagi lum tdo ag..nak je main2...

video
arini lak terasa rajin lak nak buat kuih...godek2 lam almari tgk pe yg ada...
Taraa.......ni lah kuih bunga

Thursday, August 13, 2009

akhirnye...siap gak..

alhamdulillah....akhirnye siap gak ari ni aku lipat kain...maunye x sakit pinggang..4 bakul tu..ya lah hb tau basuh je...aku lak dok berkampung umah mak lama gak 3minggu je..sib baik danish x meragam ari ni leh lah siapkan ape yg patut...
tengahari ni makan maggie je...biasa jarang makan nasi ..lau makan malam je..hb makan nasi malam je..menu ringkas je..kari ayam...terung goreng(resipi mertua..style org cina makan)dah jadi peberet aku lak..tauhu goreng,udang goreng telur..

kembung perut



ni lak dok nangis je..kembung perut sib baik lah ade gripe water..
ni lak hobi danish..suka sangat ngn kain lampin ni...lau ade kain ni bukan main lagi dia leka...jap je lah..lau dah boring tu maunye bukak radio buruknyee..hehe


sian danish demam..38.5c

Wednesday, August 12, 2009

musim buah..dokong..oh dokong..

minggu lepas balik kg..umah mak,ya lah skg ni kan musim buah..seronok lak makan buah fresh terus dari pokok..samnbil makan sambil petik..hehe...sib baiklah x leh nak panjat..
ni lak kisah buah dokong..alhamdulillah duah dokong tahun naik leh makan hasil..banyak gak siap leh jual...aku lak ditugaskan menimbang buah dokong tuk dijual..ya lah sambil ttimbang tu ape lagi makan lah sikit...(ala..sikit je bukannye banyak lam setangkai tu lbh kurang lam setengah kilo je)x lak aku tau buah ni bisa gak..maunye malam tu rase cam nak demam je ,,sakit abis satu badan ni..sakit urat abis...cam lemah je..pas tu x lak berani nak makan buah dokong...rugi gak x pat pulun abis buah dokong ni..manis wooo.....

H1N1

risau skg ni ngn wabak ni..tiap ari ade je yg meninggal sal wabak ni..2 lah cam kt sini hsptl cam x ambik kisah sangat ngn wabak ni..bukannye nk chck betul2..bila dh parah baru lah nk bt keje..semalam g kt husm kubang kerian ade appmnt ngn ortho..risau nak bawak Danish,sib baik ade mak yg tolong jagakan..ramai yg pakai mask...ya lah lau x de hal penting x yah le nak bawak bb kt tempat awam..ya lah bb kan mudah kena jangkit.
ni lak danish selsema ngn batuk lak..sib baik ari ni dah ok skit..nampak hepi dah dia leh sembang2 dah..

Followers